tirsdag 11. september 2012

Lørdag var det


Elgfestival i landsbyen. 
Bedehuset i landsbyen hadde et lite loppemarked
under elgfestivalen. 


På det loppemarkedet var det virkelig billig. 
Dette fatet ga jeg 20 kroner for. 

  
Det er et Norskprodusert fat. 
Laget i Halden av en Alfred Vik F.... et eller annet. 
Husker ikke hva mer hun sa hun jeg spurte. 
Noen som vet?
Har prøvd å gogle det, men det gikk ikke.




I dag har jeg fått på plass en del møbler og 
litt pynt i spisestua.
Slik så det ut i stua i dag tidlig. 


Nå ser samme kroken slik ut. 
Tror kanskje jeg skal male skjenken.
Den gamel stolen er god å sitte i. 
Skal ha et lite bord ved siden av der. 
Mangler litt pynt enda, men det kommer.
Alt er stuet inn på gjesterommet.
Måtte jo tømme alle skap og ta bort all pynt. 
Så gjesterommet er ikke brukbart til gjester enda.
Men snart.


Det eneste jeg har kjøpt nytt til spisestua 
i tillegg til maling er disse gardinene.
Er vel egentlig sommergardiner, 
men jeg syns de var så flotte
så de skal få henge ei stund, 
Men så får jeg gjemmer de til neste sommer. 
Det eneste er at det var bare tre lengder igjen på butikken.
Noen som kommer over en slik gardin så gi beskjed. 
Jeg vil veldig gjerne ha en lengde til. 
Kjøpte de i en butikk som selger maling, kjøkkenutstyr m.m. 
På posen stod det Fargeriket.
Sikkert den kjeden de er med i.



Kommer mer bilder fra stua i løpet av uka. 

Ha en herlig dag :)


15 kommentarer:

Black Feathers sa...

Heisann. ;)

Så fint det ble. Jammen har du stått på med malingen. Kjempe flink har du vært. Nydelig fat. Noe slikt har ikke jeg sett før. Du var veldig heldig som fikk tak i det. Desverre har ikke jeg hørt om det navnet.
Selv har jeg funnet noen søte messing serviett ringer som er produsert i norge på 70 tallet. Produsent navnet har jeg også prøvd å google men ikke noe resultat. Det er jo så synd. Håper noen vet noe om det slik at du får vite mer om fatet.

Ha en flott kveld. ;)

Spirea sa...

Elgfestival? det har jeg virkelig aldri hørt om - og skal innrømme jeg lo litt her nå. Høres jo unektelig festlig ut!! :)
Så flott det fatet var - det er utrolig hvilke skatter man kan finne når man bare leter litt. Og så flink du er med stuen- Kjempe-forandring jo :) du er jo så god :)
Og du - apropos god - takk for at du er så trofast og skriver noen kommentarer til meg, det varmer like mye hver gang. GOD klem

Hilsen Bodil F.T. sa...

Ååå, så gøy å pusse opp! Kos deg! Dette blir koselig.

Hvilken butikk kjøpte du gardinene i? Kan jo se etter slike.

Brunt sukker sa...

GOD KVELD:)
Å SÅ FLOTT DERE FÅR DET NÅ!
HERLIGT Å FORNYE SEG !
FATE VAR SKJØNT:)
KLEM FRA ELI:)

himlaverket sa...

Härligt vackert fat. Mycket användbart.
Roligt att du tittar in hos mej, Kram Ulla

Kristina, nord i bygdo sa...

Så fin stova di har blitt!! Lyst og koseleg. Synes skjenken din var veldig fin slik den er. Fint med litt kontraster til alt det kvite, det skaper liv. Men eg kjenner meg igjen i det å helst ville male møbler lyse :)


Takk for koseleg kommentar. Gled deg til Spania, det kommer du til å like. Me var i ein by som heiter Torrevieja, kor er det du skal?

Klem fra meg til deg

Mor Inger`s hus sa...

Så fint det ble i stua di. Er noe pes å male, men er veldig tilfredsstillende når en er ferdig.
Jeg ble ferdig med soverommet i dag.

Er Fargerike på Fagernes. De har også en fb-side, så kanskje du kan bare legge ett bilde der, og høre om de har en gardin.

:) Inger

MissMette sa...

Så lyst og lekkert det ble ♥
Kjempekoselig, gleder meg til
å se mer :) Likte veldig godt
godstolen din, og skjenken var
bare aldeles nydelig ♥ Likte
kontrastene til det hvite som
du har nå... men så elsker jeg
brunt da :)) Ønsker deg en fin
uke videre. Klem fra Mette

Hjem & Glede sa...

Å såå nydelig det ble hos deg!
Og fatet var bare helt bedårende ..

Ha en flott uke forsatt!

Klem Camilla.

Humlehagen sa...

Herlig fornyelse hos deg!:)Så er det så gøy å flytte inn igjen på et nymalt rom!:)klem fra Humlehagen:)

-monakristin sa...

så fint det ble i stuen! kjempefint og stor forandring etter at du malte hvitt! :) kos deg med "ny" stue! -monakristin

Nikoline sa...

Elgfestival,du... aldri høyrt om det før. Men her hjå oss har me jo smalahovefestival kvar haust og det er vel kvar bygd SIN festival då kanskje..?
Fargerike har mykje og mangt utanom maling så eg skal ha deg og gardina i tankane når eg er innom der.
Du har fått det kjempefint,og litt av ein jobb har du hatt for å koma i mål!
Gjesterommet får du ta pø om pø...
Ha ein god onsdagskveld:0)

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Heisann! Elgfestival med loppis, må kanskje være Aremark?
Det fatet ditt er fra Arnold Wiigs fabrikker i Halden :-) AWF

Tante Titti sa...

Så fint det ble i kroken din!! Og elgfestival og loppis på bedehuset høres virkelig ut som noe jeg kunne tenkt meg!
Titti-klæmm!!

Marguerite sa...

Vad fint det blev med målningen!!!
Loppmarknad älskar jag också att gå på,ett fint fynd du gjorde där,Astrid!!!

Skulle du någon gång tröttna på gardinerna,kan du skicka dem till mig,Ha,hahaha,,,de var så ljuvliga!!!

Ha en fin och skön Torsdag,,,(jag ska jobba kvällspasset)...
KRAAAM!!!